oväntat besök

Igår när jag kom hem från skolan så tog jag in Nemo som vanligt, så skulle jag fixa något att äta. Så såg jag helt plötsligt hur grannarnas hund Gro kom och gick från vägen (70väg där typ alla kör i 70++) Det första som kom upp i mitt huvud var att deras förra hund blivit påkörd på den vägen!
Så jag gick ut och tog med henne in. Men sen kom jag på att Nemo var ju inne så jag sa att hon skulle stanna så gick jag in och satte han under trappan men kompostgaller framför. Annars skulle ha  och Gro leka och riva typ hela huset. Sen tog jag in Gro och Nemo började gnälla, såklart! 

Sen skulle jag ringa till mamma, så jag sprang runt i hela huset med DUNDERPANIK! Jag ringde mamma typ hundra gånger (tre) och fick ännu mer dunderpanik eftersom hon inte svarade. Jag visste inte vad jag skulle göra, om jag skulle gå hem till dom med henne, ringa mamma igen, ringa Amanda, ringa till deras son, eller vad jag skulle göra! 

Men efter ett tag så ringde mamma och sa att jag skulle gå hem till dom och lämna henne i hundgården, så skulle mamma ringa de och brätta vad som hade hänt.

Slutet gott allting gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0