vill börja igen!

Hallojsan!

Just nu sitter jag och tittar på hästar på internet. Som vissa av er vet så har jag haft två hästar tidigare. Våran första dog när vi haft henne i fyra månader, och den andra sålde vi. Mamma och Amanda hade tröttnat på ridningen och att gå till stallet varje dag och det tog för mycket tid. Och jag var för lite engagerad för att vi skulle kunna ha kvar henne. Jag ville egentligen inte sälja henne men som sagt, eftersom jag var för lite engagerad då så trodde väl mamma att jag inte skulle bli mer engagerad, så vi sålde henne.

Men nu börjar jag bli sugen på att börja rida igen och skaffa en ny häst. Mamma kommer nog inte gå med på det men det är värt ett försök. Saknar verkligen ridningen, det är det ända som jag verkligen har brunnit för så tas allt ifrån mig.
Och jag vill inte börja på ridskola igen. Eftersom jag har ridit i 7år så är jag på en annan nivå än de som går på ridskola och jag tror inte det finns någon ridskola (iaf inte i närheten där jg bor) där de rider som jag gör. Dessutom så får man inte rida och ta hand om hästen varje dag. Men aja, det kanske möjligtvis kan gå att övertala mamma, kanske ;)


Våran andra häst Yasmine, som vi sålde :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0